Min stackars älskling är visst sjuk

Idag började Linus dagis igen efter semesterveckorna. Stora avdelningen nu, han är nu 4 år vilket han har gått runt och förklarat för fröknarna på hans gamla avdelning.
Iaf så hamnade jag i en intressant dialog med en av Linus fröknar;
F- Men vad roligt att ni är tillbaka, hur är det med er?
M- Det är jättebra, det är så kul att vara tillbaka.
F- Vad bra, hur är det med den där hemska förkylningen då?
M- Eh, jo det är väl bra tror jag??? Eller vad tänker du på? vi är väl alla lite hostiga iof men inget som fördärvar nån. (Tänkte hon kanske hade blandat ihop familjerna)
F- Jag träffade Bertil förra veckan och han var ju så dålig sa han.
M-  Ahaaaa
 
Det är ju så att hela våran familj, förutom Beppe, har gått runt med en envis hosta. Inget som egentligen stör utan man hostar lite och sen leker man vidare. MEN tydligen så stör denna lilla hosta vissa av oss... Men att stackarn var så sjuk visste jag inte. Vi får väl alla hjälpas åt att stötta honom genom denna jobbiga period. Det är inte lätt att ha lite hosta inte.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0