Ensmastånde- ingen hit!

Då var min vecka som ensanmstående över och jag har återigen tid att trycka på tangenterna.
Dessutom funderar jag starkt på att med omedelbar verkan avbryta mina planer på att bli permanent ensamstående....

Skulle väl kunna säga, utan att gå till överdrift, att skiten sannerligen inte kommer ensam!
Det var bara Mickan som var ensam då följande hände;

*Storbrand i Östersund som resulterade i två dygns, ganska oavbrutet, arbete...

*Till följd av branden och många styrkor där...; väldigt många förstärkningslarm i början av veckan....

*Linus vart lite småsjuk i mitten av veckan....

*Linus var väldigt sjuk i slutet av veckan....

*Mer till följd av branden så led Mickan av enorm sömnbrist.....

*Mitt i den galnaste sömnbrisperioden avbröts första "nattens" oavbrutna sömn av ett väldigt obligatorskt möte på jobbet....

*Givetvis har det också varit arbetsvecka....

*Storövning med stationen, före, under och efter barnens läggtider...

*Och som toppen på moset, eller vad det heter, tog godispåsen slut en kväll EFTER att Q8 hade stängt......

HUR MYCKET MER SKIT HADE KUNNAT KOMMA TILL MICKAN???!!!


Mickan har även lärt sig att för att vara ensamstående så KRÄVS det en fammo, en mommo, en moffa och världens bästa grannar.....
OCH DET HAR JAG!!!!!!!!


Kommentarer
Kjell

Hej vännen. Vill bara säga att det var kul att se dig härom dagen. Synd att vi inte hann prata mer, min kollega var nybörjare så jag var tvungen att skynda tillbaka till brandplatsen. En annan gång kanske... Kanske hör av mig nåt nästa vecka och berättar hur det är på Sandö. Kramis.

2010-01-23 @ 01:40:11
Dagge

Det heter inte ensamstående. Det heter enastående;-)

Btw, B, tape är även för andra än löpare. Bra om man har ont om tid.

2010-01-23 @ 18:29:16
Mikaela

Kjell: Det var skitkul att träffa dig också, inte en dag för tidigt...

Och du behöver INTE höra av dig för att berätta om Sandö. Och jag är INTE bitter alls....

(Men det är klart, känner du att du MÅSTE berätta så är det klart att jag ställer upp och lyssnar...:)

Så vi hörs snart då! Kram på dig



Dagge: Det heter inte enastående heller.... bara slukörd..;-)

Vaddå.. har turen kommit till er löpare nu att klankas ner på av B´et...? Att han aldrig kan vara snäll mot någon..;-)

2010-01-24 @ 00:28:56
Magda

är du en brandman eller? xD

2010-01-29 @ 12:03:13
URL: http://magdavik.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0