Gud vs. Ragatan

Då har man varit ifrån rutinerna igen....
Har varit tokupptagen (säkert) med att måla hallen, som numera inte är rosa längre.
När mitt värsta utbrott över att min hall vart rosa, hade lagt sig så tog jag min färgburk och åkte in till Fresks för att hitta en gud som kunde hjälpa mig.
Den första ragatan jag hittade måste ha legat i slagsmål med gud för hon hade INTE begåvats med en portion social begåvning av herren där uppe... Faktum är att kärringen, med stor sannolikhet, var surare och grinigare än Fredriksson.... Då vet ni vad jag anser....
Faktum är att hon faktiskt var värre än mig, tilloch med en riktigt jävlig dag, med en riktigt jävlig morgon och med riktig jävla förtids-PMS....
Och när jag ifrågasatte hennes humör på ett fint sätt, ja då gick hon ner på dagisnivå och bollade tillbaka att det var mitt fel som borde ha fattat att färgen som på kartan såg beige ut, skulle bli rosa... "den gick ju mot rött"... som ragatan sa....
Jag vart på-nytt-grinig och bad att få träffa en färg-expert. Tack och lov så var hon kapabel att visa in mig till färgbrytar-killen..... Och det var här som Gud uppenbarade sig! Det fattade man på en gång, att den här killen var PMS-fri och begåvad av gud.
Nu äntligen fick jag den hjälp jag behövde. Kunde för all del inte förstå varför ragatan stod kvar i en kvart och bara glodde och la sig i ibland på färgverkstaden....
Men efter att hon hade gått och JAG fått förklara för Guden vad problemet var så högg han i och fattade på en gång vad som skulle göras.... Fyra omgångar av färtillsatser senare så hade jag iprincip den färg jag från början var ute efter, i min hand....

Nästan så jag fällde en tår av total tacksamhet för att Gud fanns på plats på Freks just denna morgon....



Kommentarer
Stefan Falkelind

Jag skulle skällt ut ragatan och pussat färgkillen. Han måste vara en underbar person. Vad toppen att du fick den färg du ville ha.

2009-09-12 @ 18:46:55
URL: http://falkelind.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0