Trädgårdsarbetare

Om ryktet redan nått er så kan jag härmed bekräfta att det är sant..... Jag håller på att förvandlas till en riktig trädgårds-kärring! Jag har stått i landet iprincip hela helgen och rensat och vändit jord. Jag har ingen  aning om vad jag håller på med men det verkar som att det blir bra.
Jag har till och med gått så långt att jag har FÖR SÅTT solrosor!!!! Och det är minsann inte bara att så lite frön i jorden det...

För mig, som köper nya krukväxter var och varannan vecka för att jag tar död på det mesta, så är ju detta helt otroligt. För gröna fingrar, det har jag inte.
När det kommer till det här med krukväxter så blir jag allt som oftast rekommenderad att köpa Garderobsblomma för det ska ju vara näst intill omöjlig att ta död på. Men hallå! Hur rolig är Garderobsblomma då?! Jag vägrar att ha en Garderobsblomma i mitt hus. Det är ju mer ful än lätt att sköta!
Så sist så hittade jag två trädliknande blommor som var lite svårare att sköta om. Men fina. Så jag köpte två och ger dom nu all tid de behöver och dom har levt hos mig i över ett halvår nu..... Men detta innebär ju att jag inte har tid att engegera mig i flera, så två blommor är vad som lever i mitt hus. Förresten, jag har en annan också, men den har fått stå undan för de andra två, så den lever ett hyfsat gott liv ibland och är väldigt nära döden ibland.....



Kommentarer
Teresen

Tänk om ni alla kunde se henne..!! Vilken vilja!!

Lycka till, jag är övertygad om att du kommer att ha den finaste trädgården på Strandvägen innan hösten är här.

Damen på 3:an får se upp nu. ;)

2009-05-05 @ 13:52:59
Mikaela

Japp... Men så har jag egen proffshjälp som orkar med alla korkade frågor också! Det här blir fint att titta på när vi sitter med vår vinare och Jäger i sommar.

2009-05-05 @ 20:14:02
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Teresen

Ser redan fram emot det.

2009-05-06 @ 13:35:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0