"Lagt kort ligger"

Läste just en blogg med ett litet nostalgiskt inlägg om gamla TV-serier. Hon nämde Alice med is. Och jag tänker genast på det, möjligtvis bästa, som svensk TV gett oss, Ebba och Didrik!
Denna fantastiskt egensinniga tjej, hennes blivande svärmorsdröm till bästis. Didrik som höll sig på sin kant, som bara visade sig för vackra Yrla, hans dröm som en dag stod brevid honom men som alltid väntade på en annan, tills den dagen hon var borta. Den sorgligt ensamme Mårten som köpte sig tjej efter tjej. Och glöm inte Teofil, den gamla mannen som Yrla bodde hos, som lärde mig att Ankarström mördade Gustav III på maskeradbalen i Stockholm (tänk vad man kommer ihåg). Och de "coola" tjejerna som varje rast sjöng och dansade till Betula.
Och säg  nu inte att det inte fanns fler än jag som memorerade dansen och samlade ihop tjejerna på gården och lekte Betula.... Jag tror faktiskt än idag att jag skulle komma ihåg en stor del av dansen och låten...
".....sticker du tillbaka, släng dig i en vägg, Ta och sälj ett lakan och lägg... lagt kort ligger"
SVT, SNÄLLA GE OSS DESSA VÄNNER EN GÅNG TILL !!!

http://butiken.svt.se/system/search/product.asp?id=381


Sen så får vi inte glömma Barnens detektivbyrå. Och vad hette hon med hunden Kilroy? Simone som dom trodde var en kille som hette Simon...? Hjälp mig här....!


Kommentarer
Roziie

Såg din kommentar på en annan blogg angående en ny attraktion på Gröna Lund. Du frågade om Nyckelpigan på Liseberg och jag måste meddela att den är nu historia :(

2009-03-03 @ 13:08:03
URL: http://roziiie.blogg.se/
mamma

Ja Ebba o Bodidrik gillade ni .Var det jossan eller du som kallade honom Bodidrik? Jossan har åkt på magsjukan nu-stackarn.Kollar housewife nu för första gången.Kram på er alla.

2009-03-03 @ 21:52:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0