After Påsk

Då var påsken snart slut då..... Inte för att jag sörjer att själva "högtiden" är slut för det bryr jag mig inte om. Vad jag bryr mig om är att B börjar jobba imorgon igen efter 4 dagar hemma och att man inte längre kan äta hur mycket godis man vill utan att nån kollar snett..... DÄRFÖR är jag ledsen att påsken är slut!

Största delen av högtiden tillbringades i Singsjön. Jättemysigt med mys, bus, bråk, poker, vin, öl, mat, skoter, lek, fiske och godis.
           
Mina två storpimplare... utan större lycka


Idag gick det mesta av dagen åt till dop. Lille Nico fick sitt namn och vi andra fick fika. Det var trevligt. Ännu mer trevligt var det att Frida var hemma i stan och hälsade på. Våran Frida är nästan aldrig hemma sedan hon flyttade till Umeå (detta får hon flitigt höra).... Just nu är hon i Göteborg i några veckor men i sommar är det bestämt att hon och Tobbe ska vara i våran stad HELA sommaren..... Åh vad vi ska kunna ha kul med allihopa igen, gå på Lokal och så.....

Frida och hennes Tobbe (en klok Krokomsfödd ung man.....)

                                    
Linus hann både vara med och dopfika och slockna hos pappi

Men det bästa med denna långa helg är nog ändå att det på riktigt kändes som att våren slog till för att stanna. All snön som man trodde skulle stanna till juli är snart borta. Det har gått så långt att vi har kunnat börja lite smått med förberedelserna för vårat altanbygge som ska ske ASAP.
Allt som saknas nu är att min hals ska börja må mumma igen så att jag kan ta mig ut och kuta lite.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0