Dagisetikett, skottning och Hede

Tisadag, första dagen på Willes dagisvecka. Hans dagisveckor sträcker sig numera från tisdag ända till torsdag....     Med en mammaledig mamma så är han ett s.k 15-timmars barn. Och det kan ju tyckas bra från vissa håll. Mindre bra från andra håll.....(sistnämda är mitt håll). Det är klart att jag vill vara med Wille men ska vi se lite från hans synvinkel, vart blir han mest stimulerad, vart kan han leka som bäst med andra barn...? På dagis!   Självklart leker jag och Wille mycket hemma, men jag kan omöjligt aktivera honom på det sätt som dagis och andra barn kan. Och  hur kul är det på en skala när mamma ska amma Linus? Kanske som Wille säger när det är dags "inte Linus äta".
Och flexibiliteten är ungefär lika med noll. Om man, mot förmodan, skulle våga fråga om det kanske skulle kunna vara möjligt att få sträcka på tiden med en kvart, självklart mot att komma en kvart senare (vi vill ju inet snylta på tiden), så kan man ju undra när man vart så korkad att ens fråga något sådant....det går INTE. Nine to two ÄR nine to two.

Imorgon är B ledig.....yippie. Och varför? kan man ju undra en onsdag.... Jo, familjen ska nämligen till Hede och äta julbord. Anledningen till att vi åker 15 mil för ett julbord? Har ni nån gång varit i Hede så förstår ni.... Efter middagen så kan vi ju gå på ICA, det har dom i Hede. De säljer även skor där, det är väl så man får göra om man har affär i Hede.... Faktiskt så har min anledning inget som helst med ICA att göra. Vet bara att det är värt resan för att när man kommer fram får sättas til bords av lillasyster till undertecknad, Josefine. Hon bor alltså i Hede sedan två½ år tillbaka där hon går på Wemerskolan, en hotell och resturangskola. Lilla Jossan trivs utmärkt och ska alltså servera och laga mat till oss imorgon. Jättetrevligt är det och eleverna är jätteduktiga.
B är dock lite missnöjd, en fripassagerare har slinkit med, andra systern Caroline. Jaja, han får väl bita sig i läppen den dagen... B tycker att Carro har lite problem. Vilket mycket väl kan vara sant. Jag får väl se om det finns några incidenter att rapportera efter bilfärden imorgon.

Måste bara nämna att det vart tjafs imorse också. Som vanligt så var vi i senaste laget iväg till dagis när Wille säger att han måset skotta gården innan vi kan gå iväg. Jag försöker förklara att vi måste gå nu om vi ska hinna i tid men nej, Wille ska skotta först. Då kom kapasiteten igång igen och jag försökte med att när vi kommer hem så har det ju hunnit snöa ännu mer och det finns alltså mer snö att skotta då. Detta fungerade och kapasiteten fungerar alltså idag också.

Spring till dagis....

Nu ska jag gå och "kamina" lite.
That´s the life of a housewife......


Kommentarer
Caroline

Specificera gärna vilka problem B anser att jag har annars kommer han kunna få ett i morgn =) Ska ta med mig tidningen så kan vi skratta hela vägen till Hede. Nejdå ser fram emot i morgon och få lite familjetid



Kram

2008-11-25 @ 21:12:02
URL: http://debbiedoll.blogg.se/
Anonym

snart kommer ni :D och jag håller med B, lite konstig e ju våran carro, det kan ingen säga emot:) hahah!

Puss

2008-11-26 @ 11:13:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0