Hemma igen

Puh, skrev jag imorse att fredagar har vi ingen tid att passa?! Om jag ska kunna leva vidare i tron om att jag är en ärlig människa så måste jag nog ta tillbaka det. Fredagar är ju för oss Kongroa (öppna förskolan) och då har vi gympa på morgonen, men det hoppade vi över idag pga den obligatoriska tidsbristen som har drabbat denna familj. Men när Wille kände att han var färdig med sin duplolek imorse så kom han ju på att det minsann var kongroa-dag idag. Så vi gick och klädde på oss för att börja med att ge Waldo en promenad. Vi gick förbi Kongroa (betyder förresten spindel på jamska) och lämnade in Wille där. Sen gick jag och Linus hem och lämnade Waldo. Fick förresten sällskap ut ur huset där Kongroa ligger utav en kille som beklagade sig över hur full han var kl. 11 på förmiddagen. Han fortsatte förstås efter mig och gick där bakom och berättade att han missan söp så mycket men han ville ju så gärna sluta.... Men Mikaela ökade takten lite och så var han avskakad, jag menar, hur snabbt går det när man lider av vingelsjukan......
Sen kom vi tillbaka till Kongroa och tvingade i Wille lite korv. Sen var han i full färd med att leka doktor igen, tänk att han lyckas laga mammas hjärta varje gång....
NU kommer vi till det här med att passa tider.  Våran kära vovve måste ju ut tre timmar senare, något som är mindre positivt i doktorna värld. För att inte tala om att doktorn har hunnit bli trött. Något som man inte vågar säga högt, varför Waldo är en perfekt orsak att gå hem. Så vi kom iväg tillslut. Och här sitter jag nu, efter en promenad och lite tom kälkes-dragning med Waldo.
Var precis ut och hämtade in lilla Linus som hade bestämt att han inte ville sova längre. Så nu är det matgivning på G.

Linus väntar snällt med sin kossa....

That´s the life of a housewife......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0