Det här med Sandö

Jag åker alltså tidigt, tidigt imorgon bitti och kommer hem igen fredag kväll. Detta innebär ju att Herr B och grabbarna slipper mig för en stund. Kärringfritt i nästan en hel vecka. Fatta hur grymt dom kommer ha det första dagarna, tills mammalängtan slår till dag 3. Eller så slår den aldrig till och dom kommer få en obehaglig chock den dagen jag kommer hem.
Anlednigen till Sandö är ju utbildning. Fast för mig är "utbildning" mer ett kodord för semster.
Fatta att jag kommer att få mitt eget rum med egen toa, som jag kommer kunna använda helt för mig själv utan att någon ropar eller drar i dörren.
Maten kommer att vara varm och serverad tre gånger om dagen, jag kommer att kunna äta den ifred medans den är varm och utan avbrott.
Jag kommer att vara med människor som (antagligen inte) kommer att snacka om barn, barn och åter barn.
Jag kommer att kunna spräcka en öl med de andra på kvällarna utan att beöva tänka mig för innan.
Jag kommer med största sannolikhet inte att städa en kvadratmeter.
Jag kommer att tillbringa dagarna till nåt jag tycker så jädra mycket om.
Och jag kommer att vara helt barn-och-hushållsansvarigsbefriad.....
 
OCH jag kommer antagligen att sakna ihjäl mig efter mina små grisar!
 

Snart så är jag framme!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0