Lättäcklade kan sluta läsa nu

Då har jag gjort den med Beppe också... Blitt bjuden på en spya!
Jag är inte riktigt säker på om Wille bjöd mig på nån men jag vet att Linus iaf gjorde det.
Ok! Känsliga sluta läs, så här går det till;
Man leker flygplanet med sin bebbe (den där leken där man håller händerna under magen/bröstet på bebben och bebben blir ett långt flygplan som flyger ovanför huvudet på den vuxne).
När bebben flyger omkring så har man ju liksom ansikte mot ansikte med sin bebbe (i detta fallet låg jag på ryggen).
Och för att göra denna lek lite intressantare för min lilla bebbe så låter jag hela tiden "wwieee, wieee" (ett sätt att vara en rolig morsa).
Och när man låter "wwiee, wieee" så har man ju munnen ganska mycket öppen (försök att säga det med stängd mun).
Samtidigt som detta görs så bildas antagligen ett tryck på bebbens mage av den vuxnes händer och det triggar väldigt lätt igång en bebbe-spya (som är lätttriggade som det är för en bebbe).
Och nu är vi framme vid avslutningen av leken (för tro mig, här ger man upp)!
När munnen är wwiieee-öppen och trycket på magen börjar framkalla en spya och bebben är övanför mitt ansikte med sitt ansikte, vart tror ni då att hans spya ramlar ner?
Just det, rakt ovanifrån från bebbens i vanliga fall så söta mun, rakt ner i mammans öppna wwiieee-mun.....

Det här mina vänner, är vad man får för att man är kulig och leker med sina barn!


Kommentarer
trettiokg - följ min kamp mot drömvikten

hahaha! usch vad hemskt, hoppas du lär av dina misstag ;)

2012-03-22 @ 14:02:02
URL: http://trettiokg.blogg.se/
Mikaela

Hoppas kan man ju alltis göra..:)

2012-03-22 @ 16:24:45
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Dagge

Gör inte om det då han blivit femton bara ;-)

2012-03-25 @ 20:42:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0