Husdoktorn

Jag är inte bara mamma i huset, jag är även chef i huset och numera har jag också blitt husdoktor i huset.
Eftersom jag bara blir på dåligt humör av att gå till hälsocentralen och oftast heller aldrig går därifrån med ett riktigt svar, så ska jag nu ta tag i saken själv.
 
Vad är det förresten som gör att man, i princip alltid, får svaret "avvakta nån vecka och återkom om det inte har blitt bättre" på vilket problem man än kommer med? Känns som det är det första en läkare får lära sig att säga när han/hon börjar sitt jobb på en hälsocentral.
Vi hade iof en kanonkille på HC här i Krokom men han försvann förstås. Till det riktiga sjukhuset. Han var väl för bra.
 
För att återgå till mitt nya jobb som husdoktor så har Wille varit väldigt snuvig ett tag och innan jag för några dagar sen vart husdoktor så tänkte jag inte mer på det än som en förkylning. Nu när jag blitt husdoktor så inser jag att det är mer än så. Jag misstänker pollenallergi!
Så nu ska det bli besök på apoteket och inhandla mediciner. Antagligen bör vi se resultat på några dagar och därmed också få en vägledning i hur jag sköter mitt jobb som husdoktor.
 


Kommentarer
Herr B

Chef????

2012-07-19 @ 10:49:03
Herr B

OK!!!! The Boss!!!

2012-07-19 @ 10:49:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0