Bärgarn på besök

Familjen bestämde sig för att åka till Singsjön i helgen och ha en myshelg med mammi. Det var också en mysig helg som avslutades lite senare än tänkt och med ett besök av bärgaren.
Planen var att åka in till stan efter lunch idag men när mamma upptäckte att hennes bil inte ville starta och vi efter flera och olika återupplivningsmetoder inte lyckades få igång bilen så ringde vi bärgarn.
Så x antal timmar senare än tänkt avfärd så hade bärgarn, som faktiskt visste vart Singsjön låg, kommit fram. En jävulskt rolig snubbe som mest verkade tycka att nya bilar var ett värdelöst påhitt.
När han kom skulle mamma förklara att hon var lite småberoende av bilen eftersom hon faktiskt bor här ute. Bärgarna fantastiska svar var, och här överdriver jag inte hans tonläge ens lite, - VA, BOR DU HÄR?!?!?! Han lät helt chockad över att man kunde bo i ett hus mitt i skogen. Och tyckte kanske inte att alla skulle göra det heller......
Sen fick vi lära oss mycket vettigt som att - Deiselmotorer är inte alltid det bästa vettu. Och -Så är det  nya bilar vettu. Och -Batteriet håller inte länge på nya bilar vettu. Och -Motorvärmare må man ju ha vettu.
Jo mycket fick vi lära oss av denna underhållande snubben vettu. Grabbarna tyckte det var skitspännande med bärgarn på besök och Linus sprang runt till alla och skrek "coolt va?!".
Halv sju var bärgarn lastad och klar och vi andra kunde också lämna skogen.
Vi fick ju lite extra att ta med in till stan så som en mamma, två hundar och en hundbur. Detta utöver en fempersonerfamilj med packning, 4 par skidor och barnvagn. Men med våran fantastiska Chryslers hjälp (det är ju inte en ny bil) så fick vi plats med allt.


Bärgarn och mammi som försöker fatta bakdelen på en Volvo


Bärgarn och mammi som försöker fatta framdelen på en Volvo


Engagerade åskådare


Volvon på väg upp...



...på väg upp lite mer...


...på väg upp ännu mer....


... och på väg!


Kanske inte så många som vet att Herr B´s dolda talang är att han är en jävel på att packa. Vet inte hur han gör men han kan få med dubbelt så mycket som en vanlig människa får med i en packning. Stort som smått.


Kommentarer
Mammi

Tack än en gång för att ni stannade hos mig, vet inte hur det skulle ha gått utan er. Angagerade grannen Olle i morse och var på bilbolaget vid 7 för att plocka ur bilen som förtfarande bara gick att öppna på förarsätet. Krypandes fick jag iaf ut mina sälj väskor och sitter nu och väntar på att Hertz ska ringa. Nu får man inte ha hundar i hyrbilar och jag kan säga att de skiter jag fullkomligt i ! Prcis i denna stund ringde en kille och jag får hämta en bil. Så då kommer vi kanske i väg till slut. Puss på er !

2012-01-23 @ 09:21:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0