Linus vs. Inez

Igår hängde vi på barngympa på Hissmoskolan. Vi började med den obligatoriska namnleken där en boll ska skickas till alla barn så dom får säga sitt namn. Linus var förstås med och såklart så skrek han sitt namn.
Lite senare när jag sitter och pratar med en av fröknarna och Linus härjar runt i gympasalen så frågar hon mig;
- Är Inez ett sånt yrväder hemma också?
Jag sitter som ett frågentecken och tror tanta lider av nån konstig åkomma som tror att jag vet hur en flicka som heter Inez beter sig hemma.
Jag känner ingen Inez. Inte som inte är pensionär iallafall. Och förresten så tror jag att den Inezen har kastat in handduken för ett tag sen.
Iaf så kommer vi, efter lite klargörande fram till att hennes yrväder Inez är min pojke Linus.

Ska det vara så jävligt att jag ska behöva snagga grabbarna för att folk ska sluta tro att jag har en drös flickor.
Och hur kan man missa Linus höga stämma och missta hans Linus för Inez....

Tur Beppe inte fått nåt hår än.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0