Han är stendöd

Vi har som vissa redan vet drabbats av lite bekymmer i familjen. Våran vän SAABen bestämde sig för att dö i förrgår. Och visst måste han få dö om han nu vill det, men han valde ett lite dåligt läge att dö på. 12.55 dog han med mig bakom ratten i Lugnvik.
13.00, fem minuter senare, skulle jag vara på sjukhuset. Vad gör man då? Jo man lämnar bilen och börjar använda benen istället. Så ni som såg en liten, rund valross vagga fram, i ett försök att göra det fort, längs väggrenen mellan Lugnvik och stan behäver inte grubbla mera. Det var jag!
Svettig, grinig och ont som fan där Lillfisen huserar så var jag framme sisådär 25 minuter försent på sjukan.

Så nu måste alltså den här familjen köpa sig en ny bil. Herr B, som är den som väljer ut lämpliga objekt (jag bestämmer bara vilka som är sötast) har just nu hittat två intressanta objekt.
Kan ni gissa vad den ena är för bil? Yupp, en SAAB....
Herr B tycker det är en bra bil. Mickan tycker det är en rent olämplig bil!


Kommentarer
Jogga

Hrmmmm......Herr B måste för fn begripa att familjen eran inte blir mindre......Nä buss e grejen för er.....Varför inte en B reggad Neoplan med 8 platser, kök samt en bunt sovrum i två plan. Kan nog finnas plats för lekland också :D !

2011-09-01 @ 21:43:18
Herr B

En MG i British Racing Green till mig och en Micra till frun och barnen får det bli...

2011-09-01 @ 23:12:08
URL: http://hemmamannordqvist.blogg.se/
Mikaela

Jag vet Jörgen, jag har bara inte hittat den bussen ännu. Så länge så får vi glida runt i nåt buss-liknande....

2011-09-02 @ 11:01:46
URL: http://hemmamannordqvist.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0