Doktor Tomas

Hemma igen. Utan, som väntat, Lillfisen men med Jossan som kom hem från Stockholm igår.
Jossan var med mig på sjukhuset och hade svårt att hålla sig efter mötet med doktor Tomas.
Det här var tredje gången jag träffade honom, exakt lika yr som dom andra gångerna var han idag med. Ett litet orginal den där Tomas.
Jag skulle förklara för min vän Therese om honom efter mitt första möte. Jag kunde inte komma ihåg vad han hette då men en snabb beskrivning och hon visst precis vem jag menade. Hon hade fått lyckan/råkat ut, beroende på hur man ser det, för honom med ett av sina barn.
Han beräknade Lillfisen till 4300 g efter ultraljudet idag och kollade hur pass mogen livmodern var. Samtidigt bad jag honom om att snabba på processen lite. Här började han klia sig i huvudet (för femtielfte gången) och fundera lite över hur han skulle få ihop att jag vill ha ut honom snart med att livmodern inte är riktigt redo. Så lite huvudkliande och en ganska snabb funderare så säger han; "Äh, vi får väl hitta på någonting".
Så på onsdag ska jag träffa doktor Tomas igen. Klockan "kom-när-du-vill-men-innan-09-är-ju-bra".
Jag antar att vi får se vad han hittar på då.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0