Presentbekymmer


Wille och Linus skulle på kalas idag hos en av Willes kompisar Noel. Alltså tog jag tag i presenten när jag var inne i stan i veckan. Lego var beordringen jag fått av Wille. Han sa även VAD jag skulle köpa, vilket tyvärr lämnade mitt medvetande ganska snabbt...
Så jag ringde Noels mamma på affären för att kolla om han hade det jag hade spanat in. Hon visste inte exakt vilka olika lego-grejer han hade så nåt bra svar gav inte det samtalet.
Och just där och då önskade jag att jag hade utrustat mitt barn med en mobil. Då hade jag kunnat ringa honom på dagis och fråga honom om vilka olika Legosar Noel har. För ungen har koll. Han vet EXAKT vilka Legobitar Noel har och skulle ha varit en utmärkt hjälpande hand att ha med på leksaksaffären.
Jag chansade på en polishelikopter.
Hann knappt berätta för Wille vad jag köpt förrän han klargjorde att jag köpt en som Noel redan har.
Och jag är alltså puckomorsan som inte har koll på all världens barns legoinnehav...


Lego, liksom det viktigaste som finns i en 5 och 6-årings liv...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0