Ohyra

Skit också... Har suttit och läst att det är sorkfeber nu...
Jag har läst väldigt ingående om detta och fått veta att det lätt sprids när man krattar gräsmattan, speciellt om den är torr. Och man behöver inte smaka på de gamla ruttna löven, det räcker med att andas in skiten som sprids upp i luften.
Jag har också läst att sorkfeber bryter ut 1-2 veckor efter smittillfället.
Detta oroar mig eftersom jag i början av denna vecka tog tag i krattningen av gården och därför ska insjukna om ytterligare en vecka.
Detta känns inte bra, mest därför att jag då befinner mig i Turkland och ska semestra som allra mest. Inte ha kroppen full med sork-rester.....

Nej fy för dessa små ohyror. Let´s hope that the stålkropp kan stå emot detta med.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0