Ensamstående mamma....

Är vad jag kan titulera mig som de närmsta fyra dygnen. Och vad händer då?
Jo, man börjar första kvällen med att anlita barnvakt för att kunna vara med på kvällens obligatoriska rökdykningsövning.
Men innan det så har man städat, diskat, dammat, tvättat, vikt tvätt, hämtat ved och tränat.
Annat man kan göra som ensamstående är att använda skruvdragaren själv utan instruktion, man kan spika upp saker som man vill, i vilken vägg man vill. Man får dra kablar, rensa avlopp, byta däck på bilen, laga punkan på cykeln, byta packningar och dränera huset.
Allt detta kan/får/måste man göra när man är ensamstående. Det kanske inte behövs, men man kan. Och eftersom det inte finns någon som övervakar vad man tar sig till så föreslår jag att man gör´t.
Mest bara för att man kan.....


Kommentarer
Herr B

Jag vet att du kan, du är till och med duktig på det!

2011-02-24 @ 17:46:19
Huskatt

"Har man inte frågat, så får man...":D

2011-02-25 @ 03:21:01
URL: http://huskatt.blogspot.com
Mikaela

Se där ja, katten har också fattat hur det funkar..;)

2011-02-25 @ 08:35:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0