Dr Mickan

Jag undrar om jag ska söka jobb som överläkare. Jag har ju aldrig provat så vem vet, det kanske är det jag är menad att göra i livet. Mitt kall so to speak. 
Utbildning hit och det, det viktigaste sägs ju ändå vara personkemin och en positiv inställning, och det där med att bota cancer och annat hemskt finns det ju sannolikt kollegor som kan och som jag kan be om hjälp ibland.
Man har ju sett och varit med en del så jag kan ju redan göra en elkonvertering, sätta en ryggmärgsbedövning och jag vet var hjärtat sitter. Det enda egentligen som jag är lite osäker på är på vilken sida som mjälten sitter, men det är ju bara en liten detalj som jag kan fråga kollegorna om om jag nån gång skulle ha med en mjälte att göra.
Jupp, jag tror nog att det här är vad jag ska syssla med. Om dom bara kan bortse lite, lite grann från den där detaljen med läkarexamen så tror jag nog att det här kan bli bra......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0