Pilotönskningar

Eftersom jag ska flyga flygplan ganska många timmar om inte så länge, och vara med om de kritiska momenten i start och landning ganska många gånger så uppehålls min hjärna nu ganska ofta med att fundera ut bra och dåliga saker som kan hända. Det dåliga känns ganska uppenbart....
Men det braa... Det braaigaste som skulle kunna hända vore nog om piloterna hade namn som Urban, Göran, Sven-Åke, Östen osv. (Jag skulle vilja slänga in Bertil här, men av kärlek och respekt så skiter vi i det...)
Mindre kul vore det ju att sitta på planet och höra piloten presentera sig med namn som Ludde, Wille, Tjackas, Pontus, Loke osv. Eller gud bevare ett tjejnamn.....
Jag tänker som så att har man namn som de jag först rabblade upp, ja då är man antagligen lite till åren och har antagligen flygit x antal år längre än Ludde och CO. Och DET, det skulle Mickan uppskatta i en krissituation. Lite rutin!

  
Gud bevare mig väl för att flyga med dessa "utställningspiloter"  


Detta skulle jag vilja se i cockpiten, grått hår och begynnade eller färdigutvecklad flint...



Kommentarer
Herr B

Kan man inte vara, snygg, blond, med mycket hår, när man är rutinerad och lite till åren???

2010-09-17 @ 07:47:55
Dagge

Man skulle kunna bli pilot alltså..men inte min bror som heter Ludde.

2010-09-17 @ 08:16:24
Mikaela

Herr B och Dagge... Nu tycker jag att ni kom med mycket obehagliga kommentarer...

2010-09-17 @ 15:57:54
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0