Stora ändringar

Fick ett samtal från Tandis idag. Jag har ju grinat till mig en lösning på problemet att Tandis Sven har slutat, som innebär att jag får göra mina sista besök på ett annat ställe där Sven finns ibland. Med Tandis Sven.
Men nu hade alltså Sven blivit tvungen att resa bort på fredag och eftersom besöket handlade om mig så ringde denna vänliga receptions-människa till mig för att berätta detta. Enligt hennes ord ringde hon därför att hon visste att jag bara vill behandlas av Sven och att hon var medveten om min Tandisskräck hon hade full förståelse ifall jag vill ändra tiden och vänta tills Sven kommer tillbaka.
Själv ger jag mig fan på att det i journalen står "flick-stackarn är skiträdd för oss, hon beter sig värre än en femåring och hon borde lära sig att slappna av nån gång ibland. Var snälla mot henne och gör jobbet så fort ni bara kan så slipper vi henne snabbast. Kan dock vara svårt att göra jobbet då hon ska fjanta på som hon gör hela tiden, böla och sånt..."
Efter övertalning så gick jag ialla fall med på att träffa Tandis Katja istället. Hon skulle ju vara, och jag citerar; "Fantastisk och med mycket stor erfarenhet, hon har arbetat som Tandis i 25 år. Hon är också van och väldigt duktig på att handskas med Tandis-rädda personer och hon kommer att ta hand om dig på bästa sätt."
Och eftersom jag vet att Katja är kvinnan som äger dessa praktiker, att hon har ett trevligt leende (har jag sett på bild) och viktigast av allt hon är över 40 år, säker 45 tillochmed, så gick jag med på att fräffa fru storchefen.
Så på fredag ska Katja Edling få bekänna färg....



Kommentarer
Jessica

Hon är super härlig! Jag går hos henne och jag hatar verkligen tandläkarn.. så de kommer gå bra ;) Kram

2010-11-02 @ 23:25:05
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Dagge

Det kommer att gå bra. Tänk på nåt roligt under tiden. Till exempel att Tandis har punktering på alla fyra däcken när hon kommer ut från jobbet, och att du inte är skyldig till det ;-) Du har bara betalat hennes nya.

2010-11-03 @ 15:55:58
Stefan Falkelind

Det är inget konstigt att ha tandläkarskräck. Man är absolut inte fjantig eller så. Lycka till.

2010-11-03 @ 19:17:32
URL: http://stefanfalkelind.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0