Vilken jävla start

Vad exakt är meningen med såna här skit-starter på dagen?
Har knappt hunnit vakna innan jag ligger och grinar för att Turkland är över, att jag knappt minns att jag varit där. Jag grinar för att jag känner mig äcklig för att jag inte rört fläsket på hela semesterveckan och heller inte veckan innan den, alltså två orört lata veckor. Är även ledsen för att jag börjar jobba inatt och inte får sova tillsammans med B på en hel vecka. Skvätter en tår för att jag inte orkar städa upp all skit som ligger överallt i huset. Gråter lite för en god vän som är i Afgahnistan och kanske blir dödad just nu. Sen grinar jag på över den lilla, lilla kattungen som vi hittade orkeslös och näst intill livlös i Turkland. Jag gråter för alla djur där som lever på gatan. Är också ledsen över alla krig i världen. Och när jag tänker på alla barn som far illa så brister det rejält.

Och sen ska man handskas med denna skitstart på dagen helt ensam. Här ligger jag förkrossad och ingen som finns här, det närmsta jag kom var ett samtal till B där jag fick sörja lite.


Om jag någonsin har kläckt ur mig hur härligt det är att vakna till en ny dag i livet så är idag dagen då jag snabbt och kvickt tar tillbaka det....

Jag återkommer, ska bara kolla upp nummret till den lokala psyk-hjälpen......


Kommentarer
lillasyster

men mikaela då;( Man ska glädjas åt det lilla man har i livet ist för att tänka på alla hemska ting, det gör inget gott. och du har ju inte något litet att glädjas över utan en helt underbar familj och 2 små barn som älskar sin mamma mer än allt annat. plus att du har en man som älskar dig för den du är! sen har du faktiskt en liten liten lillasyster som älskar dig och beundrar dig! det är mycket storasyster! Hoppas du får en bra natt på jobbet! Puss <3

2010-05-24 @ 16:32:29
URL: http://josefiinelarsson.blogg.se/
Mikaela

Åhh sötaste Jossan. Nu grinar jag igen..:)

2010-05-24 @ 16:34:21
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
lillasyster

Nej lägg på ditt vackra leende ist syster! Puss <3

2010-05-24 @ 19:01:24
URL: http://josefiinelarsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0