Komplimanger på hög nivå

Sista kommentaren från en kollega innan han gick hem ikväll;

Mikaela, you look wonderful today... shining! I can see it from far away, you´re really shining.


Och jag blev så glad för han fina kommentar. Sen kommer jag ihåg att detta är samma man som tidigare har gett mig följande kommentar;

You look beautiful, you look lika a japanese porcelain-doll....


Och plötsligt slås jag av en tanke om jag ska ta emot hans komplimang med glädje eller inte...
Jag menar, verklighetsbilden känns ju lite skev....
Jag, japansk porlins-docka??? 
Ja kanske....


Kommentarer
Dagge

Man kan ju tänkas tolka det som att man är svettig och skör. Men...så var det väl förstås inte...;-)

2010-03-20 @ 09:38:21
Pjoltas

En komplimang är ju alltid en komplimang! Analysera inte sönder det. Ta emot och njut bara!

=)

2010-03-20 @ 14:14:20
URL: http://pjoltas.se
Huskatt

Jag håller helt klart med Pjoltas!

2010-03-20 @ 22:26:43
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Mikaela

Dagge; Svettig...kanske! Skör...Om du bara visste...



Pjoltas och Huskatt; Hallåååå, kallar ni detta att analysera.... Mickan analyserar ICKE!!!!!

2010-03-20 @ 22:53:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0