Onödigt tråkigt

Jag var på dagis idag för att hämta Wille till 4-årskontroll.
Linus vart såklart jätteledsen för att bara jag och Wille lämnade dagis. Han grät sådär hysteriskt över sin mamma och bror som kallhjärtat lämnar honom övergiven...

När vi kommer tillbaka till dagis en timme senare så gråter han fortfarande hysteriskt och jag känner mig som den hemskaste människa i världen som lämnat honom att gråta i en hel timme.
Då är en flicka snabb att berätta att han gråter för att Wiggo precis bet honom i ryggen!
Vanligtvis så kanske jag skulle fundera på om barnen verkligen gör just detta, men i det här fallet är jag bombsäker, Wiggo har inga begränsningar!
Det är inte ofta, nästan aldrig, som ett barn irriterar mig för jämnan men med Wiggo är det just så. Han är två år och han slåss och biter det han kommer åt. Och detta har pågått sedan han började i höstas.

När vi pratar om nån av de Wiggo vi känner här hemma så säger alltid Wille; Vilken Wiggo menar du? Han som slåss......

Det känns så tråkigt att en tvååring sedan en längre tid håller på så här. Det känns onödigt och som att denna lilla söta pojke antagligen aldrig har fått lära sig bättre......


Kommentarer
Moster Carro

Eller så kan vi fundera på vad Wiggo upplever hemma som gör att hans copingstrategi är att bita andra barn. Dessutom har Wiggo säkerligen "goda" skäl att bita vad dom nu än må vara. Så vi kan väl önska Wiggo ett bättre liv så han blir lycklig, Pussa på Budda o Wille från moster OCH säga grattis till moster som gjort terminens sista tenta o nu har tre månaders sommarlov

2010-06-04 @ 15:39:56
Huskatt

Min son nummer 3 ägnade sig friskt åt bitande.

Det visade sig bero på ett stiligt iq och bristande tal-förmåga.

Nu säger inte jag, att just det här barnet du nämner har samma fenomen, men kanske ska man fundera över vilka signaler man ger sina egna barn i ämnet uppförande mot andra?

Du låter ganska så fördomande tyvärr, även fast jag hoppas på att en hel del humor är med på en kant.

2010-06-05 @ 20:06:57
URL: http://huskatt.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0