Gräsklippning

Solen kom fram igen och mina planer för vad jag och solen skulle göra tillsammans återupptogs. Gräsklippning bestämde vi oss för.
Så vi hade nån givande timme tillsammans jag och solen. Gräsmattan är härmed redo för lördagens grillfest, jag har fått lite sol på skinnet och lite extra träning på köpet. Också nån blåsa hann också ploppa upp på händerna.
Samtidigt som jag kämpade på med min kropps-drivna klippare så hörde jag någon annan köra runt med sån där maskin som inte går med kropps-kraft. Och vågar jag säga.... gud så mesigt!
Kan inte folket inse att klippa gräset med kroppskraft är utmärkt vardagsmotion. Ett perfekt tillfälle att ta tillvara på. De andra maskinerna är bara till för lata människor som hellre sitter på arslet och tar en vilken-dag-det-nu-är-i-veckan-drink/öl/vin...

Hejja till mig och mina likasinnade kropps-arbetande trädgårdsägare! Må vi aldrig bliva lat som annat folk....


Kommentarer
Stefan Falkelind

Jag tycker att det funkar utmärkt med en handjagare när man ska beskära gräsmattan. Fast har ingen matta att klippa nu.

2010-07-15 @ 19:11:32
URL: http://stefanfalkelind.com
Svägerskan

Storleken (på gräsmattan) kan ibland ha betydelse

2010-07-16 @ 13:07:36
Herr B

Ja, och hur länge mellan gångerna...

2010-07-16 @ 13:21:49
Mikaela

Stefan; Det finns nog någons du kan få låna..:)



Svägerskan; Det är ju bara att gratulera de som har en stor matta, de får ju extra motion... Yippie!



B; Har herrn invändningar är du välkommen att klippa själv..;)

2010-07-16 @ 13:38:43
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0