Vackraste dagen med tunga löften...

Nu har jag äntligen tagit mod till mig att trotsa min ihärdiga förkylning som aldrig har modet att bryta ut rejält.
I två månader har jag dragit på detta halvdana skit och nu är måttet fyllt, rågat eller vad det heter...

Idag tog jag på mig skidorna för första gången iår och drog ut på dryga milen i Krokom kommuns absolt vackraste skidspår. Solen sken, tempraturen runt noll-strecket och vinden minimal. Kunde inte ha begärt så mycket mer....

Det enda jag skulle kunna tänkas att mer begära är att lära mig själv att knipa igen gapet ibland...
Jag svor ifjol på min odöda mammas grav att åka tjejvasan, och måste därför också åka seedinglopp som går om två veckor.
Som om inte detta räckte så har jag också gapat runt att jag ska åka Brand-SM i längd....
Så nu har vi seedingloppet om två veckor, och om det går åt helvete så att jag måste åka ett till så går det om tre veckor. Sen är det Brand-SM veckan efter det och 1½ vecka senare Tjejvasan.....

Allt detta hade kännts ganska kul om det inte var för att;
1. det inträffar SNART
2. jag inte har rört konditionsbiten på två månader
3. det KÄNNS att jag inte har kunnat konditionsträna på två månader


Så summa sumarum....
För femtielfte gången.....

Jag måste lära mig att veta när det är dags att knipa igen....


Kommentarer
Huskatt

HA HA HA HA, så där blir det när käften springer i väg !

2010-01-11 @ 23:59:06
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Dagge

Mickan, det där kommer du att klara av plättlätt. Du blev ju firefighter! Jag känner en supervallare om du vill ha tips;-)

2010-01-12 @ 07:41:27
Mikaela

Huskatt; Yupp, tur man har lärt sig lite fina finter längs med vägen...;-)



Dagge; Jag ska ha ditt "plättlätt" i huvet hela vintern;-) Jag som tyckte att ta mig in i räddningstjänsten skulle bli en tuff nöt... det känns just nu som rena barnleken!

Känner du en supervallare??? Nummer tack! Jag känner INGEN jag......;-)

2010-01-12 @ 22:34:23
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0