Överraskning

Mamma ringde igår och sa att hon skulle komma förbi med en överraskning. Så hon bad mig att hålla mig hemma. Och jag höll mig hemma.
Sen stövlar överraskningen in... Min kusin, hans fru, deras femåriga son och den 6 månader supersöta lill-bebben.
FRÅN USA!!!

Där fick jag den bästa överraskningen på länge.
Det var jätteroligt att träffa dem alla igen och se hur fantastiskt bra Wille och Kendrick lekte med varandra, trots att de inte kunde prata med varandra alls. Kroppsspråket funkade superbra och dom skrattade och lekte.
Jag skrattade också då Wille om och om igen bad den engels-språkige Kendrick, på svenska, att prata svenska med honom... Hmm, budskapet gick inte ända fram där....

Sen var det ju det där med sötis-bebben. Oj vad Mickan blev sugen på att gosa med en ny bebbe, en alldeles egen en....
Sen kom verkligheten ikapp mig och jag insåg att jag ju inte alls vill gå igenom bebistiden en gång till, jag har ju hunnit bli bekväm igen nu.
Jag orkar inte med en skrikig bebis som ska vakna flera gånger per natt, som ska spy ner soffan och annat som kommer ivägen, som ska ha specialmat...ofta...
Nej, Mickan vill inte ha en ny bebbe, hur mycket jag än inbillar mig att jag vill det.... NO, NO, NO


Lilla söta Abigail och hennes fina mamma Cynthia....


Kusin-vitamin Anders, också brandman...


Wille och Kendrick


Och lilla Abigail som jag har planer på att kidnappa.....


Kommentarer
Huskatt

Babysar är söta, speciellt andras :)

2010-02-17 @ 15:19:17
URL: http://huskatt.blogspot.com/
Mikaela

Jaaa, när man kan lämna tillbaka utan att vara skyldig....

2010-02-18 @ 02:32:41
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0