Ingen stjärna idag

NU ska jag försöka komma iväg och träna. Förmiddagens plan gick åt skogen när jag var tvungen att försöka locka in Gunnar som smet ut i ett av Mickan sämre stunder som dörrvakt.
Det tog sin tid, han kom senare in men låg inte riktigt på plus.
Detta var mitt i mitt målarstim. När han kommit in och jag kunde fortsätta måla min pall så bestod arbetet plötsligt i att försöka hålla Gunnar färgfri. Det gick sådär. Efter en lyckad kvart så vart då, oundvikligen, tassarna vita.
Gunnar lyckas inte riktigt bättra på plus-statistiken med detta.
Jag vart irriterad och skulle skynda mig ut med pallen på bron. Det skulle gå fort, hållas borta från Gunnar och jag var irriterad. Vad händer då? Jag tappar givetvis taget men lyckas fånga upp pallen i famnen...
Favvo-tröjan vit, håret vitt och målningen åt helvete....

Sa jag att Gunnar inte ligger på plus..?!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0