Match-dag

Jag var och kollade fotboll igår.....
Final i korpen, K/D-Nälden.
Intressant.
Underhållande.

Det som var mest underhållande, förutom insikten om att B´s K/D hade en snittålder som var ungefär 20 år högre än det andra laget, var domaren!
Jag tror inte att jag en enda gång såg honom lämna mittcirkeln.... UNDER HELA MATCHEN!
Han stod på sin lilla plätt och vände kroppen åt det håll som spelarna befann sig på.... Ett enkelt sätt att klara av att döma en match, även som sveriges lataste domare....
Men, han hade koll på resultatet och kunde ialla fall efter matchen gratulera rätt lag som vinnare.....

Det som var mest intressant var att de gamla gubbarna i K/D vann mot de unga fräschingarna i Nälden....
Kanske dags att sluta underskatta gamla gubbar.... ELLER, kanske dags att sluta överskatta unga fräschörer...





Kommentarer
pappa

Det finns inga lata domare så det så

2009-09-28 @ 10:44:44
Herr B

Vissa domare verkar vara extremt duktiga att hushålla med krafterna...

2009-09-28 @ 16:22:58
Stefan Falkelind

Vad kul att gubbarna slog dem.

2009-09-29 @ 19:07:45
URL: http://falkelind.blogg.se/
Mikaela

Nej just det, inga lata domare....

Hmm, har hela min uppväxt bara varit en dröm pappa...:)?

2009-09-30 @ 03:19:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0