Örnie

Jag och Wille har tillbringat hela eftermiddagen på stationen. Tanken var att vi skulle dit och tvätta bilen, vilket också gjordes, men det skulle lekas Örnie också.
Örnie är en bok om en pojke som kör brandbilen åt brandmännen. Wille älskar den boken och brukar leka att han är Örnie hemma. Man skulle kunna säga att våra liv ibland levs efter denna bok...
Idag vart det ju så bra att han kunde leka sin vanliga lek FAST MED EN RIKTIG BRANDBIL!
Han klev upp och ner om och om igen och låstades köra stegbilen och låtsades köra sirener och blåljus. Så skulle jag ju givetvis följa det vanliga Örnie-manuset....
Sen sprang han iväg lite då och då för att snacka öronen av mitt befäl Micke. Eller som Wille själv sa; Mamma, nu går jag och pratar med brandmannen lite!

Han var för söt där han satt med min (lite förstora) hjälm och körde den stora brandbilen.
Behöver jag säga att jag var mindre omtyckt när jag lade fram förslaget att åka hem efter en sisådär 2 timmar???


Kommentarer
Stefan Falkelind

Vad gulligt sagt av honom.

2009-10-20 @ 20:55:08
URL: http://falkelind.blogg.se/
Teresen

Jag antar att du har sett hur vår bil ser ut, ska tipsa Wille om att man kan tvätta den också på brandstationen.

2009-10-21 @ 13:48:08
Mikaela

Ja gör det, Wille städar, han tvättar. Ska snart lära honom att skura fönster....

2009-10-22 @ 06:48:33
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0