Party comming up...

Ikväll kan jag börja titulera mig Party-planner också.....
Jag och Anette har blivit tilldelade att fixa en julfest åt hela ligan på stationen. Otippat att det skulle bli just vi, men faktum är nog faktiskt att det kan vara den bästa lösningen....
Anette är alltså den andra och enda mer tjejen på stationen och jag har egentligen inte träffat henne förrän sista veckorna eftersom hon började sin del på Sandö när jag började på stationen.
Nu är hon klar på Sandö och tillbaka på stationen igen...
Och jag trodde ju givetvis att jag skulle hata Anette, jag ville ju som vara själv med alla grabbarna, men Anette är cool och bra. Nåt så ovanligt som en vettig tjej...;-)

I vilket fall så tokdundrade en snilleblixt ner i mitt annars så tomma huvud om temat (vi ska ju givetvis ha ett tema) och Mikaeinstein har begåvats med ideén om att ha.....
Tadah.... Dragqueen-tema....
Mest kul med tanke på vilket kön det är på 15 av de 17 brandmännen på stationen...

Det enda kruxet jag kan komma på skulle väl kanske, bara lite kanske, vara att om den gruppen som har jour (detta blir ju givetvis inte en dag som jag eller Anette har jour) får ett larm och skulle behöva rycka ut på en trafikolycka eller brand iklädd en kraftig make up....
Jag vet inte riktigt, men något säger mig att en liten, liten del av räddningstjänstens förtroende skulle kanske möjligtvis gå förlorat....
Men jag kan ha fel!

Vad tros? Temaförslag? Någon...?


Kommentarer
Dagge

Haha, du kan ju inte välja bort ett så klockrent tema. Det kan aldrig förstöra förtroendet att man är openminded och har humor. Möjligen utöka marknaden lite för de som måste rycka ut;-)

2009-11-30 @ 20:43:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0