Jag är av fel kön

Då var ännu en arbetsvecka till ända... Och nästa påbörjad....
Gick på jour idag och inledde kvällen med måndagskörningen.
Och helt plötsligt, där jag står bland mina kollegor (alla manliga) så slås jag av vad en vän sa till mig när jag berättade att jag hade genomgått och klarat av alla testerna för att bli brandman. Han sa älskvärt..;

"Men vem fan vill ha dig där när det brinner och man ska räddas... Om jag nån gång ska räddas ur en brand så ska det ju vara enbart för att bli utburen i famnen av en stor och stark brandman. Skulle du komma in så skulle jag säga tack men nej tack och invänta en manlig variant....
Det förstår du väl att ingen vill bli räddad av en tjej... Själva grejen med att vara med om en brand är ju att kunna berätta om när den sexiga brandmannen tog mig med storm.... den MANLIGA brandmannen..."

Till saken hör att min (manliga) vän är, jag skulle nog välja ordet sjukligt, intresserad av uniformerade män och för han att höra att det finns kvinnliga brandmän var som Bengtzing säger, ett slag i magen!
Jaja, vi får väl vara glad för hans skull att det inte finns speciellt många kvinnliga brandmän då....


För övrigt så var det sista Micke sa innan vi avslutade ikväll; "Nästa vecka ska vi köra skoter, bara så ni vet!"
Och jag bara undrar, lever han på samma planet som vi andra eller har han direktkontakt med väder-nissen där uppe? Snö? Nästa vecka?
Hahahahahahahahahahahahaha



Kommentarer
Kjell

Hej. Har sett dig in action och skulle inte ha nåt problem att bli räddad av dig. Tror din vän sett för många filmer för vad jag vet så är det nog rätt svårt att könsbestämma en person i full rökdykarmundering. Ha de...

2009-11-16 @ 21:35:59
Mikaela

Favvo-Kjell!!! Jag skulle vilja bli räddad av dig, du är ju en av mina favvo-brandmän...

Ja det är ju lite svårt att se kön i RD-mundering, DÄRFÖR så tänkte jag skaffa rosa stövlar..;-)

2009-11-16 @ 22:15:18
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Kjell

Kanon. Då vet jag vad jag ska hålla utkik efter...

2009-11-17 @ 14:34:03
Elin din (ex) granne

Men du, det där lät ju helskruvat. Det kanske var sagt som ett skämt men jag tror fokuset ligger på att inte dö när man blir räddad, sen är du säker lika sexig i lågorna som vilken man som helst!

2009-11-19 @ 14:52:52
URL: http://fabianskarp.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0