På pottkanten....

Wille tycker att det är ganska roligt med pillesnoppen (som den heter i vårat hem). Han berättar gärna att pojkar har en men inte flickor. Att Wille har en liten och pappa har en stor. När han kissar på pottan är det jättespännande att se att kisset kommer ut ur snoppen.
Men häromdagen satte han mig lite på pottkanten. Han höll i snoppen och frågade vad är det här? Jag svarade trött för femtielfte gången att det är pillesnoppen. Då säger han att han inte menar den utan den bakom!
Jag svarar padagogiskt att det är pungen. Då vill Wille veta vad man gör med pungen!!!
-Älskade vän, nu satte du mig allt på pottkanten sa jag.
-Men mamma, du sitter ju inte på pottan sa Wille.
Så sant så......

Men vad f*n har man pungen till egentligen?  Vetgirig som jag är så tog jag raskt tag i saken och gick på en forskarrunda. Utfrågningsoffren blev B och brandmannen, jag hade svårt att se detta mission misslyckas.
Men tro på fan att jag gick därifrån tomhänt..... Grabbarna hade förvandlats till små fnitter-flickor och att få nåt vettigt ur dom bedömde jag som en relativt stor omöjlighet.......


Nu undrar jag, hur har brandmannen guidat sina kids i livet?
Och ännu mer undrar jag, hur ska B klara av det här med blommor och bin när det beger sig?!

Antar att morsan får klara steken ännu en gång!


Kommentarer
Moster Carro

2009-05-25 @ 21:02:58
Moster Carro

Återigen Syrran, antingen har du fel karl, fel teknik eller fel hjälpmedel...pungen kan användas till mycket och framför allt innehåller den delar av dina kommande barnbarn

Ta de lugnt jag och Jossan Kossan kan ta sexsnacket med pojkarna



2009-05-25 @ 21:04:53
URL: http://debbiedoll.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0