Olika umgängen


Nån har vaknat på strålande pajashumör efter en natt i genemskapen...

Då var livet tillbaka till det normala igen då... Det goda, oavbrtutna, ENSAMMA nattsömnen gick i graven sisådär vid 1-snåret när Linus vaknade och fick somna om hos oss och graven grävdes djupare vid 3-snåret när Wille tassade in. Full rulle i sängen på Strandvägen igen.... vem hade saknat lugnet?

Igår fick jag lära mig om Senap! De finns en ny flicka på dagis som heter Seinab men Wille förstår inte riktigt det utan kallar henne Senap (tror iof att det är så hon heter) så Wille skrek imorse när hon kom att mamma, nu kommer Senap, Senap är här! Undrar om han hade utropat flickans namn lika mycket om hon hade hetat Anna?
Sen har vi ju en annan flicka som heter Malak (mångkulturellt dagis han går på.....) och hennes pappa och hon kommer samtidigt som oss varje morgon. Han är snabb den pappan. På en tredjedel av tiden det tar för oss at klä av, pussas, prata lite, kramas, prata med fröknarna och pussas igen så är han ute genom dörren. Men, han glömmer aldrig att krama om sin lilla flicka och på nån vänster så har Wille blivit inblandad i kalaset. Efter Malaks kram en dag så påpekade Wille att Malak fick en kram varvid pappan skrattade och gav Wille en puss på pannan! Sen har det fortsatt, numera så får Malak sina kramar och Wille en puss eller klapp på pannan av denna vänliga pappa. Det är nog så det fungerar i andra länder...... man ger dom som ser ut att vara mottagliga!



Kommentarer
Tina

Haha vilket gullit inlägg. Du förgyller min vardag, alltid kul att läsa vad som händer borta i krokom :)

2009-03-05 @ 13:15:18
URL: http://debbiedoll.blogg.se/
Mikaela

Härligt Tina! Du förgyller verkligen mina dagar när jag får veta att det spelas Sven Ingvars i Belgien!!! Går ingen nöd på dig ju.

Kram och ta det lugnt!

2009-03-05 @ 13:41:44
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Tina

Hehe visst är det otroligt, men det mest otroliga är nog trotts allt att jag kände igen låten och tillochmed kunde ett par fraser ;)

2009-03-05 @ 16:45:32
URL: http://debbiedoll.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0