Ali´s pappa

Jag glömde ju den sista av de "osvenska barnen"på dagis, Ali. Ali vet jag inte så mycket om, men pappan!!!!! Ali´s pappa är nog den människa i Krokom som får mig att tro på mänskligheten mest. Som alltid lämnar mig med ett stort leende på läpparna. Ali´s pappa måste älska livet!
Han är nånstans i 50-60-års krokarna och hans liv verkar bestå i att ta hand om pojkarna (Ali har en bror) och deras underbara mamma som sitter i rullstol och behöver hjälp med det mesta. Han drar rullstolen genom krokom samtidigt som killarna vill åka på den gula snowracern. Han släpar hem påsar med mat från ICA, tror inte det finns en bil. Han har haft samma skinnjacka varje dag jag har sett honom, -20 eller 0-gradigt, spelar ingen roll. Håller samman familjen i alla sammanhang. Vill alltid stanna och prata när vi ses, detta är dock svårt då hans svenska är lite begränsad och min iranska, turkiska, armeniska??? vad han nu kommer ifrån, är VÄLDIGT begränsad. Och ALLT detta gör han med DET STÖRSTA LEENDET, och det känns SÅ ÄKTA!!!

Hurra för ALI´s pappa, världen behöver fler som Ali´s pappa!!!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0