Helgen i bilder

Helgen är över och vardagen har tagit över på riktigt den här gången..... Numera huserar vi ensama här hemma, jag och de två små.

Fredagen tillbringades hos Sundings där vi passade på att njuta av semester och fri valfrihet en sista gång innan vardagen. Med en sillunch och snaps.... ska det lunchas så ska det!!!


Jodå, vi lyckades hälla i honom några också... han är inte så svår som han ser ut....



Sen vart det kaffe-och-cognac-på-lunchen, sen fikade vi, sen tog vi en vinare, sen var det middagsdags, sen var det kaffe och cognac-dags, sen var det glass-dags, sen var det vindags och sist och minst var det GT-dags!
Lite då och då häremellan så var det diverse skötsel av barn som hägrade.....

Följande utspel skedde efter middag när Ola ville att B skulle gissa rätt mellan två olika cognac-sorter.... B skulle berätta vilken som var Martell och gissade lite galet när Ola klargjorde;
"Nej, det var den vi drack TILL LUNCH....."
Hmmm, skadade?! Nej, bara semsterfirare!!!


Stor-Linus och Lill-Linus... Eller Linus och Tjock-Linus som B och Emil säger...


Som sagt....lite barnaskötsel blev det också.....

Lördagen tog jag rullskidorna till Dvärsätt och hämtade bilen som vart kvar kvällen innan och sen bar det iväg till Handelsträdgården för diverse inköp och sen (VARNING!) så planterade jag om mina gurkor, för f*n ta mig sista gången.... Nu ska här bli gurkor gjorda......


Söndagen tillbringades hemma med Willes 3-årskalas. 4 treåringar och deras 4 småbröder, alla runt 1-årsstrecket. Behöver jag säga att alla över 20 var utpumpade????
Ännu en gång vill jag klargöra min respekt och beundran över de galnaste människor som VÄLJER att jobba (och tillochmed utblida sig) till dagisfröknar..... Hur tänkte ni där?!







Är det konstigt att vi sov gott inatt..... Kalaset var iaf kul och kidsen verkade vara helnöjda. Inte minst Emil som på vägen hem hade följande konversation med Lena;
L- Hade du roligt på kalaset?
E- Ja, det var jätteroligt
Lite paus
E igen- Roligare än på Kanarieöarna!!!!

Så Lena och Ola, om ni vill göra Emil nöjd på nästa års semeter så kan jag fixa ett kalas åt han, skit i Kanrieöarna nästa gång. Jag är billigare än Wing!!!!


Sist men inte minst....beviset på att vi FAKTISKT sprang St:Olavsloppet, jag och stor-junior;




På återseende....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0