Bardomsminnen

Efter veckans bilåkande är jag och B (och säker även Linus) hyfsat less på I´m yours.
Jason Mraz odåga är (tillsammans med Alcazar´s Stay the night) Willes favoritlåtar och jag gjorde för ett år sedan ett av mitt livs största misstag då jag köpte denna singeln till Wille. Detta är en av de saker jag har gjort i mitt liv som jag ångrar allra mest.
Detta innebär att jag, B och Linus nu har åkt runt på semester och blivit helt tomma i våra cellsamlare.....
Detta fick mig att tänka tillbaka på min egen barndom och minnas att bilåkande med mina föräldrar inte är några av de lyckligaste stunder jag upplevt. Jag och mina systrar fick då aldrig bestämma vad och hur något skulle spelas i Gertrud (den röda volvon).
När pappa körde så var det alltid sporten av någon konstig anledning, och var det inte det så kunde vi inte byta kanal för sporten "skulle snart börja". Ibland fick vi höra musik men var då bundna till Lotta Engberg, Vikingarna eller Sven Ingvars......

Med mamma var det lite annorlunda.... där fick vi lyssna på musik. Men inte så att vi hörde vad som spelades!!!!!!
Musiken som spelades kunde vi lite ana vilken låt det var men aldrig så att vi var riktigt säker pga ljudvolymen som var näst intill obefintlig.
Vi bad henne varje gång att höja volymen och vi fick ALLTID samma svar; Jag måste ju höra motorljudet!!!!!

Så Wille, tacka momma och moffa för att du får lyssna på det du vill och därmed kan växa upp utan tråkiga bilminnen!


Kommentarer
Moster Carso

Synd att vi inte kunde lära morsan det där med att växla vid tretusen varv i stället för att lyssna på motorljudet

2009-07-06 @ 20:26:05
URL: http://debbiedoll.blogg.se/
Mikaela Larsson

Ja, svårare än så var det ju inte...

2009-07-07 @ 22:51:51
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0