Jag och "Rick".....


Me and the astronaut.........
.......eller Rick, som jag kallar honom.

Föreläsningen var jäkligt bra, kan tänka mig att folk som bara är måttligt intresserade av rymden tyckte om detta, han gjorde inget för krångligt. Han visade många bilder från hans resor och berättade kring dem, på ett sätt som även amatörer fattar. Carro tillhör gruppen "måttligt intresserade" och hon var imponerad. Sen fick vi se en Flight video" och sen en frågestud. Jag frågade inget, jag tänkte att vi kunde ta lite tid efteråt, jag och Rick.
Vi blev kompisar, jag och Rick. Så vi pratade lite på det mer avancerade planet jag och Rick, som två personer som förstår varandra gör, precis som jag och Rick.
Rick är för övrigt vetrinär, han hade en egen praktik och jobbade även på ett Zoo, innan han blev antagen till NASA.  Han tillbringar för  närvarande en del tid på Harvard där han pluggar lite politik och liknande. Han har även jobbat inom "the army". Rick har varit hos NASA i 17 år och har med allra största sannolikhet gjort sin sista rymdfärd. Nu vill Rick skaffa sig ett liv.
Rick frågade lite om mig också, han verkade faktiskt intresserad, det var ungefär då som vi blev vänner, jag och Rick. Sen pratade vi lite om vintern och skidåkning, jag och Rick. Sen var det dags för mig och Rick att säga hej då. Jag fick en kram av min nya vän Rick, han är astronaut!



Kommentarer
Herr B

Underbart skrivet!

2009-01-22 @ 10:02:39
Jossan

det va ett jävla massa jag och rick där du!

Hoppas allt är bra emd familjen, hälsatill Bertil och pojkarna från moster. Saknar er <3

2009-01-22 @ 12:20:15
URL: http://josefiinelarsson.blogg.se/
Hannah

Haha, fyfan vad du är rolig Mikaela. Om du gillar nått så går du verkligen in stenhårt för det!! =) Tycker att den där Rick verkar vara en cool kille. Haha. RickRickRickRickRickRick...

2009-01-23 @ 03:27:55
Granne

I am an astronaut... Visst vore det underbart att få följa med på en tripp i tyngdlöst tillstånd.

2009-01-23 @ 23:25:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0