Framtida lagbyte

Jag var på ute på en promenad idag då jag mötte tre pensionärstanter, två med rullator och en som gick med egen kraft. När jag mötte desssa tanter frågade ena om hon fick titta på bebisen, visst sa jag varpå tre gamla tanter står och tittar ner på Linus. Han tycker det är jättemysigt och ligger med ett leende på läpparna. - Det var en glad unge du har, sa tanterna. - Ja, han tycker om tjejer sade jag i tron om att de skulle bli glada att jag sa tjejer och inte tanter till dom. Där tyckte jag att jag var lite rolig. Ena tanten fattade inte riktigt mitt skämt utan svarade snabbt - Det hinner ju ändras, han kan ju bli sån där bög!
Jag höll nästan på att applådera hennes härliga kommentar medans hennes ena vän såg ut att sjunka geonom marken och den tredje inte verkade fatta vad hon pratade om. Men fattar ni vilka härliga pensionärer vi har i Krokom!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0