Fjälldag

Idag tänkte jag och B att vi ville åka lite snowboard. Så vi ringde fammo och frågade om pojkarna kunde vara där medans vi tog en sväng till Bydalen. Fasiken vad kul det var, jag har åkt en gång under de sista 6 åren och kände mig lite ringrostig första åket, sen var bruden igång igen.... Däremot hamnade vi i tjafs om Bs senaste åk, han säger att han inte har åkt bräda på 20 år. Jag säger att det fanns väl  för fasiken inga brädor då. Och om det fanns så var det väl nåt proffs som höll på att prova på en ny uppfinning, inte en pojke från Hallen.... Nån som vill ta sida här, finns det nån möjlighet i världen att man åkte bräda för 20 år sedan...?

Pick a side.......

Åh, det var så jkla kul att åka igen, men jag tror nog att jag ska ta och köpa mig en alpinutrustning, det såg jäkligt kul ut med lagg under fötterna. Pratade om när Wille kan tänkas börja och kom väl överens om att starta med honom nästa vinter då han antagligen kommer att kunna åka "mer på riktigt".
Frågan är väl varför man inte tar sig iväg, vi har ju bara en timme till flera olika skidåkningar, varför inte bara dra? Det kommer jag göra nästa gång jag blir sugen igen.

Takterna satt i.....


Fjällen runt hörnet


Smygreklam på hög nivå.......

        
En snabb after ski...  Someone had to drive...

En god varm och kall senare åkte vi hem till fammo och blev bortskämda med middag och glass. Av nån anledning slocknade vi på soffan efter middagen, helt slut....måste vara det gräsliga fjälluften som gör en svag.......

Wille provar utrustning för sin premiärtur....

                                                    
Världens mest hjälpsamma fammo.....             Utslagen liga.....

Det var den fantastiska dagen. Imorgon byter vi underlag, då blir det en långkörare på längden med B.
Jag har ju i ett svagt ögonblick sagt att jag ska åka Fjällbryntloppet 1 februari. Jag sa detta efter att jag hade åkt skitfort i ca 500 meter en gång. Det gick verkligen fort och jag tänkte att det här kan väl jag, jag hänger på i loppet. Det jag inte tänkte på var att loppet är 16,5 kilometer långt och folk tränar för att vara med på sånt där. Min historia ser ungefär ut som såhär; ca 10 gånger har jag varit ute och åkt skidor...någonsin, aldrig åkt en sträcka längre än 10 kilometer samt ett för stor ego....    Men ioch med min totala orutin och brist på verklighetsuppfattning så har jag fått med B att åka med mig, I MIN TAKT!

Nu måste jag ladda inför morgondagen, har varit och handlat chokladkakor som jag hade ett sug efter sedan jag vaknade imorse.

Puss och kram



Kommentarer
mamma

vilken härlig helg ni har haft.Jag trodde kanske stt ni skulle komma hit. det vore så roligt om ni kunde komma det gåt ju att åka skidor här också. åker i morgon oppöver.vi hörs kramar massor till er.du skulle bli krönikör så bra som du skriver.jättekul att läsa.

2009-01-18 @ 21:13:34
Herr B

Vilken superinsats i längdspåret! Lackade bara ur en gång på en kille som åkte åt motsatt håll på spikis 15 km spår..

2009-01-19 @ 14:15:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0