Förebyggande hjärteproblem

Nu har jag varit och laddat upp förrådet. Av erfarenhet så vet jag att risken finns att mamma eller B glömmer att köpa en hjärteask och då blir det kaos här hemma. Så om de nu skulle få för sig att glömma, kan så klart inte hända nu, så har jag ett eget förråd. För ni har väl alla varit med om att springa och leta efter en hjätreask på dagen D och de är slut.... det är bara att inse, de finns inte, de har aldrig funnits, kommer aldrig att finnas kvar på den rätta dagen...
Minns förra året då faktiskt både B och mamma glömde detta och paniken var total, på den tiden hade jag inget förråd, jag trodde på det goda i dessa människor. Att B glömde kan jag ta (litegrann iaf) men mamma, nej då vart jag sårad... Mamma har alltid, i alla år, köpt en ask till alla hjärtans dag och så ska det förbli, inga undantag. Så kommer hon till år 25 och glömmer !!!! Själva grejen här är traditionen, det har alltid varit på detta viset och det ska alltid förbli så här, jag är till och med villig att betala den själv bara hon kommer med den!
Jag och Kristina hade en disskution om detta igår när hon sa att hon också hade köpt till barnen men att iår kändes de för stora. Då fick Kristina sig en läxa och hon kommer att för alltid köpa en hjärteask till barnen. Sånt slutar man inte bara med!

Hett tips..... ladda upp i tid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0