Solsken, och idag.... ännu mer solsken

Det vart en superdag på Storsjöns is igår. Fredriksson-vädret avtog efter tio minuter på isen och klarblå himmel kom fram tillsammans med solen....Ibland är allt bara bra
                       
Ännu en gång, älskade stockholmare och andra där nere, DETTA ÄR VINTER!!!!

Sen satte vi oss i solen och fikade, B kom förbi en sväng och Wille drack sin varma saft som han gjorde iordning redan efter frukosten och tjatade om sedan dess. Hans nya last.... varm saft!


Sen drog vi en repa på stan för att hitta "dopkläder" åt alla. Ett projekt som inte skulle visa sig vara ett av de lättaste vi tagit oss för. Blivande 3-åringar är helt enkelt inte gjorde för denna sysselsättning, hur sällan det än inträffar.... Nu har ju jag den förmånen att fantastiska Miel tog huliganerna och gick till det gyllene Met och jag fick slutföra projektet. En halvtidsensam mammas dröm.....

På M

Sen fortsatte drömmen till mataffären, en timmes storhandling inför dopet med två trötta barn..... behöver jag säga att när vi var klara så var det två trötta barn med två trötta föräldrar!

Nu ska vi väcka upp B och Wille, klockan är 09.15 och tonåringarna får nog ta tag i dagen nu.... Mysfrukost först på schemat, min helgfavorit! Sen ska jag till Sockenstugan och laga mat och tårtor... perfekt syssla för en dag med strålande sol.......


Kommentarer
Daniella

Vad är det för tårta?

Skriv gärna receptet!

2009-02-28 @ 16:56:19
URL: http://godabakelser.blogg.se/
Fru Evelina

haha jamen denna vintern har vi haft riktigt vitt här! iaf ett litet tag =)

2009-03-03 @ 13:39:20
URL: http://evelinas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0