Kort-dilemma!

Jag glömde ju berätta om de fantastiska damerna som satt brevid oss på fiket igår. Dom satt och smöflörtade med Wille och jag kunde ju inte hålla mina öron i styr. De fick tyvärr lite problem då de skulle skriva ett kort till en vännina. Det var inte helt lätt att bestämma om det skulle skriva på längden eller bredden. Detta diskuterades i 5! minuter (jag tog tid), sedan kom de överrens om att bredden nog blev bäst. Då följdes ju allt upp av om de skulle skriva ut dagens datum och veckodag eller inte. Tant 1, den lite dominantare, fick bestämma att det skulle stå i översta vänstra hörnet. När förberedelserna var klara kom ännu ett problem upp, VEM SKULLE SKRIVA? Detta diskuterades fram och tillbaka innan de kom fram till att Tant 2 skulle få äran, precis när hon skulle börja säger Tant 1 att det är nog trots allt bäst att hon själv gör det, Tant 2 hade ju blivit så bedrövlig på att skriva på sistonde, det var knappt så att någon längre kunde läsa hennes skrift. Sen kom de igång fint. Vet inte hur det slutade för de skrev fortfarnade när vi lämnade stället.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0