Julgåvor= goda gåvor???

Det var längesedan som jag längtade så mycket efter att börja jobba som ikväll....
Vet inte riktigt varför men det känns så inspirerande, så trevligt, så lustfyllt, så fantastikt, så.....
Jag finner nästa inga ord för hur lycklig jag är som får gå till mitt fantastiska jobb ikväll.

Det faktum att jag vet att det förnärvarande finns X antal chokladaskar och annat sött och fettigt från utomordentligt nöjda gäster, samt en eller två tårtor som vart över från julklappsutdelningen idag, har inget, och jag menar INGET att göra med min längtan efter arbetet.....
SÅ DET SÅ!!!


Nämde jag förresten att vårat hotell är nominerat som årets Clarion hotell?! Det är vi (lilla Östersund), Oslo, Bergen och Sign i Stockholm som är nominerade.
Och ni kan ju gissa hur extremt nöjda gäster vi har för att nomineras till detta pris...
Och ni kan ju gissa hur extremt många och fina chokladaskar vi får från våra fina gäster...
Och ni kan ju gissa hur fantastiskt gott det skulle kunna vara att gå till jobbet ikväll....

OM man brydde sig om att kunna sitta ostörd en hel natt och mula socker och fett utan att någon såg tragiken...
OM man gjorde det så skulle det kunna vara himmelskt att komma till jobbet...

Men jag, jag lockas inte av såna saker inte... Jag är bara en liten tjej som älskar sitt jobb för vad det är och som är otroligt tacksam över att ha ett jobb att gå till... där jag dessutom får äran att göra andra människor nöjda, glada och tacksamma.... Jag kan verkligen göra en skillnad för människor på mitt jobb, Oj vad jag är lycklig som har den möjligheten....

Jag skiter väl i chokladaskar!


Kommentarer
Huskatt

ALLA borde få ha ett jobb som de VILL gå till! härlight att du trivs så bra :)



SV: jämtland, jag avverkade två år på Åsbygdens Gymnasieskola, placering Wången/Nälden. Och vägarna förbi har jag nog inte, jag bor i Östergötland, tyvärr, för Jämtland är vackert! Annars hade jag gärna hoppat in på en kopp kaffe :)

2009-12-22 @ 00:01:25
URL: http://huskatt.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0