Helvetes-eftermiddagen

PUH.... Hemma från eftermiddagen from Hell.....
Var det så illa frågade B när jag beklagade mig. Så jag tänkte efter lite, och JO, så illa var det. Eller så lite flöt det......

Det hela började väl egentligen när jag satte på mig VINTERJACKAN när vi skulle iväg till travet..... Redan där borde man ju ha fattat vinken.....
Men vi lyckades ta oss in utan större missöden, Limpan sov gott i vagnen och jag och Wille satte oss och tog en mysfika, bara vi. Linus låg och sov så snällt tills nån nöt "råkade" knuffa till vagnen så han vaknade....
Slut på den lugna fikan, så vi gick ut i regnet och kollade loppen.
En vän vann ett lopp och snäll som han är så fick jag den fina blombuketten. Så jag vart glad igen. Sen tappades och trampades buketten i en av alla lervällingspölar....= buketten utom räddning! Tack ändå....!
Efter travet åkte vi och handlade lite. Jag hade ingen tia och ingen femma med mig, bara kort. Detta innebär att det är en omöjlighet att få tag i en kundvagn.....fan! Jag kollade snabbt åt hållet där det fanns en bankomat, såg kön och fattade snabbt beslutet att ta linus på ena armen och en "rullkorg" i den andra. Big mistake!
I min stora ansträning att hålla kvar Linus i hans armviftande och bensparkande, samt gapande så tappade jag bort Wille på vägen till smöret... När jag kommit till mjölken insåg jag min förlust och tänkte till en snabb sekund innan jag insåg vart jag skulle leta, leksakshyllorna! Där var han! Skulle bara försöka få med mig honom på ett humant sätt med spratteldockan gapandes på armen och tålamodet som började försvinna totalt...... "Rullvagnen" var, insåg jag senare, fortfarande kvar hos mjölken.

Fick förvånansvärt lätt med mig Wille från leksakerna. Undrar om han har kommit till åldern när han börjar förstå att just nu är det inte läge att säga emot mamma.....?
Sen fortsatte en halvdan löpning med sprattel/gap-ungen och ett jämnt återkommande "nej", "gör inte si", "gör inte så"  och "låt bli" ,igenom affären till sylten där Linus fick gå lite själv och ramlade och grät. Medans den förstörda morsan försökte trösta visade Wille sitt missnöje med att lägga sig på golvet och låsats sova....
Själv försökte jag verkligen att le mot alla som gick förbi och tittade på den stackars ensamna, galna morsan som verkar helt okapabel att ta hand om sina barn....

Väl vid kassan inser jag att jag glömt tandkräm till Wille och Linus. I och med att alla kassor innehöll långa köer så bad jag Wille stå still och vakta våran plats i kön medans jag lubbade vidare till tandkrämshyllan som låg inom sikte....
Wille lovade att stå kvar med Linus i kön efter tanten i röda jackan....
Jag lubbade fort, men inte tillräckligt fort för att Wille ska ha hunnit bort från kösystemet och ett gammalt par med en tvättäkta surkärring hade tagit våran placering till sin. Det skulle kärringen inte ha gjort.
Det var ungefär när jag kom tillbaka till kön och såg dessa misslyckade nollor som utnyttjar två små oskyldiga kö-vaktandes barn, som mitt tålamod sprack!
Jag klargjorde väldigt tydligt att här stod minsann vi och att låtsas som om att hon inte såg barnen det skulle hon inte göra om med mina barn inte. Och våran "rullvagn" som hon hade ställt åt sidan, den smällde jag ner framför fötterna på kärringen så hårt att hon backade ett steg. Sen gapade jag nåt om kö-vett och respekt tills kärringen bara gapade.
Och skulle jag ta till en inte alltför vild gissning så stod det en hel del folk och undrade om det inte var dags för den rödhåriga morsan att uppsöka hjälp! Alternativt en barnflicka.....

Det egentligen enda postivia som hände på den där affären var att vi insåg att Byggare Bob hade gett sig in i tandkrämsbranaschen och gjort tandkräm. Antingen var det just det, eller Willes totala rädsla för sin mor som gjorde att han lämnade affären utan ett enda tjat om att åka helikopter.....

Sen kom jag hem bara för att inse att jag hade en tia i jackfickan hela tiden.... Vem fan övervintrar jackor utan att rensa fickorna??? Tydligen jag!

Summa sumarum, en dag i Afghanistan hade förmodligen  varit rena semestern i jämförelse..... Vad är det värsta som kan hända där?? En kula i skallen?!
Skulle inte ha stört min eftermiddag nämnvärt.......


Skratta ungar, skratta.....
Som jag har övat på detta fejk-leende idag....




Kommentarer
A M

Men hallå! Fel att ringa mig! Jag kan ju ta hand om sprattel/gap-ungen, Ville också! Förstår att du blev sur på kärringen, ska de vara så svårt att förstå ett kö-system! Har vila (igen) i morgon, hör av dig om du vill ha sällskap/hjälp! p&k

2009-08-18 @ 19:56:13
Fisken

tjuter av skratt Uj vad jag känner igen det.

Sv: Tack för omtanken om min rumpa. Det var ehhh snällt att tänka på den.

2009-08-18 @ 20:55:58
URL: http://dumbas.blogg.se/
Mikaela Larsson

Nästa gång miel.... Nästa gång, I WILL CALL YOU!!!

Ledig ige?! vad är det för lallarsport ni ägnar ert liv åt.... Har Wolfgang semester eller...?

Hörs senare...Puss

2009-08-19 @ 08:41:03
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Mikaela Larsson

Din rumpa fishie, är alla påverkade av just nu...;-)

2009-08-19 @ 08:42:35
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0