Kalas och kalas

Helgen hos pojkarnas farmor var underbar. Vi kom fram till Hallen vid 19-snåret och möts av att Babsan och Skip är i fullaste gång med att göra pizza.... Då var ju de två goda chokladkakorna jag smällde i mig på vägen, istället för middag, helt i onödan.....;) Hah, nu fick tok-Mickan er..... godsaker kan ju aldig vara i onödan ju...:)

I vilket fall så mulade vi pizza tills magarna var uppsvällda och allt i dom var på väg att kastas upp....
Sen hasade vi oss ner till bryggan för lite fisketävling... Eftersom jag EGENTLIGEN är helt ointresserad av fiske så tog vi med en vinare och två kannor Margarita också... Alltid lättar det upp en fisketävling på nåt vis!
Och ioch med att Skip hela tiden stod och smygsöp ur kannan så tog jag polisrollen för kvällen.... Hård men rättvis (till min och Babsans fördel förstås...)
Men de där vattenlevande skadorna lös med sin frånvaro så efter en inte alltför lång fiske-era så avbröt polisen vad som väntades bli en helt dödfödd uppgift och upplös om att ena kannan ännu inte gick att hålla upp och ner utan läckage....

Sen bestämdes att vi skulle kolla hur mycket våra magar pallade, så vi gick in och fortsatte att tänja ut säckarna våra..... jag tror jag vann!


Tjockis-pizzan....



Babsan är faktiskt veterinär och om ett år färdig djur-kirurg, vete fan om jag skulle skicka mina djur till henne med det där knivhandlaget....

Och den smygsupande amerikanen...


Flickorna som inte förstår vitsen med smygandet..... öppna kort, vår melodi!


...som jag väntade på dessa fiskar, vilket tålamod....;)


Vår vän... Storsjöodjuret...

Sen vart det morgon och Sagas 75-årsdag. En skål vart en bra start på dagen innan löptur och bad. Och senare det stora kalaset....


Grattis farmor Saga!!!!!


Skip tyckte det kom för mycket höga ljud från Willes lilla oskyldiga?! mun och skulle se om det gick att få proppen att sitta fast.... dömt att misslyckas....



Kommentarer
mamma

ha ha ha Det är så roligt att läsa. Ni verkar ha daft en underbar helg.Sälv har jag varit på jaktgranne träff!! hela byn samladpå dansbanan med kulörta lyktor, levande dans musik, det är stort det här på bystan. Idag har jag varit i skoge och plockat hallon. Håller på att packa för min första jobbvecka efter semestern, Ja just detja, har målat staketet på verandan-skittråkigt.Saknar er Puss mammi

2009-08-09 @ 21:53:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0