Snälla, rara Therese.....

Fungerar under ett par veckor som blomvakt till grannarnas blommor och trädgård.
Och det här med trädgård har ju under sommar blitt min grej, så den kirrar jag utan problem.
MEN KRUKVÄXTERNA...... har iof aldrig gått ut med att jag består nån fantastisk förmåga att hålla krukväxter vid liv, tvärtom! Jag är en baddare utöver det vanliga på att få dessa växter att dö, oftast snabbt!
Därav kommer anledningen till att det bara finns tre levande växter innanför dörrarna på Strandvägen. (eller det finns fyra, men ena ligger väldigt mycket för döden just nu så den ska få lämna huset snarast...)

MEN THERESE..... Herregud!!!! Hon är som en sån galen katt-kärring som lever ensam i ett litet hus med 70 katter, fast i Therese´s fall handlar det om krukväxter..... OCH hon har ännu familjen sin i behåll!!!
Jag skulle räkna hur många krukor jag vattnade igår, men jag kom hela tiden av mig, det dök helt enkelt upp nya vartän jag vände mig.... Jag förstår att folk har olika intressen... men är detta normalt???
Låt oss till gode Gud be att hon inte springer omkring och pratar med dessa alldeles för många växter.... Gör hon det så kan inte hispan vara så långt borta.....
Jag funderade på att dra mitt strå till stacken genom att "råka glömma" att vattna under dessa veckor, så att kanske åtminstonde några skulle hinna dö innan de kommer hem. Men min vänliga, snälla och pålitliga natur, samt min kärlek till Therese gjorde detta omöjligt. Om detta är vad som gör henne lycklig så får jag väl som vän försöka att stötta henne.

Men tro inte att det någonsin blir en blomma i present till frun.....


Kommentarer
Terese

Var det Basilikan du "råkade glömma"?

Eller de jag har i källarn?



Middag väntar snart

Och du kan börja skaffa fler blommor hemma, mina krukväxter var finare när jag kom hem än när jag åkte. Du kan ju låtsas att det är mina växter du har hemma.

Kram på dig och tack för ett gott utfört jobb.

Azalea-kärringen

2009-08-18 @ 19:35:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0