Nya vuxenpoäng....

Då har man blitt med värmepump då....
Installationen gjordes inte av nån 50-årig tjockis med byxorna på halva arslet som visade sin plumbers crack så fort han böjde sig ner.... Inga skåror, inga högljudda skratt, inga ölmagar, inga fjärtar, inga rapar och inga fräckisar.....
Lite besviken måste jag säga. Jag hade sett fram emot en sån av den gamla modellen, istället dyker Niklas, i min egen blygsamma ålder upp. Trevlig, vänlig, lugn, ordningssam och med hög midja....

Men det dolde sig en liten fejkare innanför den ordningsamma fasaden. Vi delade lite förtroende med varandra över en kopp kaffe när han berättade att han hade ljugit sig till sitt första jobb som installatör, tack och lov för ett annat företag.
Han hade ljugit ihop att han kunde dra el fast han knappt visste vad ett elskåp var. Han hade tur och dom kollade aldrig upp hans lögner. Efter lite el-plugg på internet och lite jobb "på fältet" så började han lära sig sitt jobb och nu efter 2 år så hoppas jag verkligen att han har lärt sig sitt jobb. Annars, in case of explotion på Strandvägen, har jag info till företaget om sin lilla installatör-Niklas.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0