Småflickorna, del 2

Andra gången Mikaela gick i taket på lika många försök. Det där med småflickorna var tydligen ingen engångsgrej utan verkar snarare bli en följetong....
Idag sa dom inget som retade upp tant Mikaela, idag höll de helt enkelt igen käften hela tiden.... de var alltför upptagna av att SMSa!!!
Dom satt där på sina små fina arslen och tittade inte ens upp när det kom folk i grinden, alltför upptagna av varsin telefon.
Såklart så kunde bitchen från Strandvägen inte knipa igen idag heller, men eftersom jag igår insåg lönlösheten med att prata med småflickorna så tog jag tag i det enda raka, Elvy, en av de gamla rävarna. Sen lät det ungefär såhär;
Jag; tjejerna därbort, det är sommarjobbare va?!
Elvy; mmm
Jag; har dom rast eller är det nya arbetssättet?
Elvy; tittar på dom, suckar, och skakar på huvudet...
Hon har tydligen också insett det där med lönlösheten....

När vi efter 10 minuters hämtning ska gå så ser jag dessa småflickor på EXAKT samma arselsittning, i EXAKT samma postition och EXAKT samma fingerhuggande som 10 minuter innan....
När jag går förbi gör jag gör en liknande suck som Elvy tidigare gjorde, bara lite högre så att dom kanske skulle kunna höra mig. Gjorde dom det?! Nehej då, en unge skulle kunna dö bakom dom utan att dom skulle märka någon form av aktivitet......

Så bitchen från Strandvägen fick inte fram sitt pessimistiska budskap till småflickorna. Däremot hörde jag i samma sekund som vi gick ut genom grindarna, Elvys röst;
Ska ni ta och lägga ifrån er de där apparaterna nu tjejer......

Hah!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0