Livräddning....

Idag kom Magnus och knackade på för att kolla om vi skulle med och rädda våra gemensamma grannar från en natt i sjön.....
Och vem är jag att tacka nej till ett utmärkt blogginlägg???
Hans och Thereses båt hade blitt trött efter en dag på sjön så jag och Magnus packade vindunken och slängde ner oss i båten på Misson Rädda grannarna....

        
En lugn och skön semstertur innan vi kom fram till arbetsplatsen....


Ett glatt välkommnande fick vi......

Jag skyndade mig att sätta ett glas rött i Thereses hand samtidigt som herrarna gjorde ett stadigt försök att väcka upp farkosten..... Var väl egentligen först när brandsläckaren kom fram som jag på riktigt började tvivla på deras förmåga att reda upp denna stek.....
Och efter ytterligare anleningar till att tvivla på båt-lagar-förmågan så insåg även Farbror Melker (ja Hans, jag och magnus gav dig namnet på vägen till räddingsaktionen), och hans räddningsledare, deras begränsingar.....

De bestämde sig för att det skulle bogseras hem. Något som ingen av dem visste hur det skulle göras, men efter lite knytande och snilleblixtar så kom vi iväg på en lugn färd hemöver. En färd som jag och Magnus tillbringade med att skråla Hasselhofs gamla slagdänga "I´ve been lokking for freedom", egentligen bara för att vi tyckte att vi påminde så mycket om honom med vårat fantastiska livräddningarbete..... En liten hyllning bara...

Allt flöt på bra fram till ögonblicket då Therese bestämde sig för att göra Hans sällskap där framme (fören?) och Magnus blev lite orolig för övervikten som plötsligt blev längst fram..... Men vi lät dem hållas....när de helt plötsligt började leka Titanic så insåg vi att de behöver nog det här, ingen mening att störa tjuren på grönbete.....;-)

  
Taitanic och, vad vi tror är Hans egentliga anledning till livräddingen.... Återhämtning!


Detta är det sötaste jag sett någonsin, beläget i Dvärsätt. Ska kolla upp ägarna....:-)

En trevlig söndagseftermiddag....
Har jag inte sgat det förut så...... Jag har de bästa grannarna!!!!!!


Kommentarer
Anonym

Tack för vinet och hjälpen. Tur att du var med, så hela eländet dokumenterades. Vi har verkligen bra grannar också, ser fram empt kräftskivan du pratade om.

Kram på dig

2009-08-23 @ 21:22:56
Melcher

Man ska väl nyttja räddningstjänsten när den är så tillgänglig.



Nu önskar jag bara att det ska bli flyt i tillvaron. Alltför många tekniska prylar har inlett en kamp mot oss.



Tack för hjälpen



2009-08-23 @ 21:28:26
Melcher

Tur att bilderna är så otydliga.

2009-08-23 @ 21:30:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0